onsdag 7. mai 2014

IKEA pimp

Dette spisebordet kjøpte jeg på IKEA for sikkert 10 år siden, følte at nå var det på tide med en forandring. Det er lakkert antikkbeis og jeg ville ha det litt lysere. 



Det var frem med sirkelsagen, tvingere, målestokk og slipemaskin. Først slipte jeg av all lakk, så sagde jeg med sirkelsagen hele veien, men ikke gjennom bordplaten - dette for å få det til å se ut som planker som er satt sammen.




Deretter malte jeg med hvit beis - 4 strøk. Understelet malte jeg hvitt.


Nå gjenstår det bare å kjøpe nye stoler, trenger noen ala den hvite stolen jeg har satt her. Planen er å finne noe på loppemarked.


Er så utrolig fornøyd med resultatet!!

2 kommentarer:

Huldra sa...

Så tøft! Det ble så absolutt et nytt bord. Håper du får tak i de stolene du ønsker etterhvert :)

Huldra sa...

Titter innom for å høre om du har mottatt putetrekk premien din, og om du var fornøyd? :)